İTALYA’DA GEZİLECEK YERLER

italya gezilecek yerler, italya turu

İtalya
Gezisine Genel Bakış ve Ön Hazırlıklar

Bundan 1 ay önce”İtalya Gezilecek Yerler”diye eşimle baya bir araştırma yaptıktan sonra Araba ile İtalya Turu yapmaya karar verdik. Tabi bizim rotamız Almanya üzerindenoldu. Gezi öncesi yaptığım İtalya da gezilecek yerler, İtalya da kalınacak oteller, İtalya da hangi şehirde ne kadar kalmalıyım gibi sorulara cevap vermeye çalışacagım. İtalya gezisine çıkmadan önce İtalya tarihine ufak bir göz atmanızda fayda var derim.italya’nın Roma İmparatorluğu gibi devasa bir medeniyete başkentlik yaptığını, Vatikan’ın İtalya da bulunduğunu, Davinci’nin Mikalenjelo’nun İtalya da yaşadıklarını unutmayalım. Roma da ki Gladyatörleri ve Musolini diktatörününde İtalya da yaşadığınısöyleyip yazımıza başlayalım.

İTALYA GEZİLECEK YERLER

1. GÜN VENEDİK( VENEZİA)

Bizim gezi rotamız Almanya üzerinden çıktık yola. çarşamba 5 gibi yola çıkıp ilk geceyi yolda geçirecek şekilde bir plan yaptım. Gece1 gibi avusturya sınırınında giriş yaptık ve ertesi güne çok yorgun olmamak için 3.5 gibi bir dinlenme tesisinde mola verdik. Bu arada gece Avusturya yolları benim için çok zor oldu. Arazi dağlık, sürekli viraj ve tek gidiş geliş. Birde yağmur şiddetli bir şekilde yağmaya başlayınca görüş mesafesi çok düştü. Yola çıktığım araç skoda superb idi. sabah 6 gibi tekrar yola çıkıp ilk İtalya gezilecek yerler listemizin ilk durağı VENEDİK’te idik. 5 yaşında oğlumla Vedenik gezisi biraz zor oldu benden söylemesi. Biz Venedik’te kalmadık. Otel fiyatlarının fazla Olması ve Gezi rotamızın Uzun Olması sebebiyle Venedik’e 1 gün ayırdık. ama ben size Venedik’te Gezilecek Yerler sayfasında gezilebilecek her yeri yazacağım. Akşamüstü 5 gibi yorgunluğun da etkisiyle Floransa’ya Doğru Yola Çıktık.

2. VE 3. GÜN FLORANSA

Araba ile İtalya turunda maliyet düşürmek adına dikkat etmeniz gereken konulardan birisi otoban ücretlerine dikkat etmeniz gerekir. Venedik dönüşü yanlışlıkla otobana girip 22 euro otoban ücreti ödemek bana biraz mantıksız geldi bilginiz olsun. 3.5 saat sonra Folarnsa’ya vardık . Kaldığımız otel Floransa da Gezilecek Yerlere 15 dakika yürüme mesafesinde. Otelin adını Ayrıntılarınla Floransa turunda yazmış olacağım. Floransa’da ‘ gece 2,5 gün konakladık. İtalya da gezilecek yerler arasında en sevdiğim yer oldu Floransa.
adım attığınız her yer tarihti resmen ve gezilecek çok yer vardı. Ücretsiz araç park yerleri, Floransa da nerede yemek yenir? Floransa da mutlaka gezmeniz gereken yerleri öğrenmek içim floransa gezisi yazısını okuyabilirsiniz.

Booking.com

4.GÜN SABAH PİSA

Pisa İtalya gezilecek yerler listemizde en az vakit ayıracağımız ama adını en çok duyduğumuz yerlerin başında geliyor.pisa en şaşalı dönemlerini 11.yy ve 13.yy arasında geçirmiştir. Pisanın merkez nufusu yaklaşık 100.000 civarındadır. Fakat gelen turistler bu açığı fazlasıyla kapatıyor. Pisa Kulesi 1987 yılındaUNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alıyor. Floransa’dan Pisa’ya seyahattrenle ya da araçla yaklaşık 1 saat sermektedir.

4.GÜN, 5.GÜN VE 6.GÜN ROMA

İtalya gezilecek yerler denilince akla ilk gelen yer Roma şehridir.yaklaşık 3.5 milyon nüfusu vardır. her tarafın turistlerledolu olması turizm sektörünün italya da ne kadar büyük bir yer kapladığını gösterecektir. İtalya da mutlaka gezmeniz gereken yerler arasındabulunan bağımsız VATİKAN’da Roma da yer alır. Kolezyum’u, Trevi Çeşmesi’ni, Pantheon’u, İspanyol Merdivenleri’ni, Roma Forumu’nuSanta Maria Maggiriore Bazilikası’nı, Navona Meydanı’nı, Castel Sant’angelo gibi bir çok güzelliği italya da gezilecek yerler listenize eklemenizi tavsiye ederim. Yolculuğumuz buradan Napoli’ye Doğru…

Booking.com

6. gün ve 7. gün napoli

Napoli İtalya’nın en güneyinde yer alır. Yaklaşık 3 milyon nüfusa sahiptir. İtalya’dan tamamen farklı bir tarzları vardır. Sanki İtalyan değillerde başka bir millet gibiler. Sokaklardaki Çşpleri Görünce Şok olacaksınız. Ama hayat da Avrupa’ya göre bir o kadar ucuz. Napoli’nin şehir merkezi tarihi ve UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alır. NApoliye giderseniz Castel Nuovo Şatosu, Zafer Takı, Castel dell’Ovo, Galleria Umberto I, Teatro San Carlo, Palazzo Reale ve Museo Archeologico Nazionale’ gezebilirsiniz. Napoli 2800 yıllık bir tarihe sahiptir.Afirka’nın İtalya’ya açılan kapısı gibi bolca Afrikalı İnsan görebilirsiniz. Türist yoğunluğu şehir merkezinde oldukça yüksektir.Ayrıntılar İçin Napoli’de Gezilecek Yerler yazısını okuyabilirisniz.

İTALYA’DA GEZİLECEK YERLER” te bir düşünce

1. Pingback: Celal Bozyel Kimdir- Celal Bozyel Makaleleri-Celal Bozyel Eğitimleri